Gianni Versacen postmoderni muotitaide

30.11. Jaana Cawen Postmodernin hengen mukaisesti Versacen luomistyö perustui lainauksille ja viitteille. Muotitaiteilija Gianni Versacen (1946 – 1997) elämäntyötä esittelevä suurnäyttely on esillä Designmuseossa 16.1.2005

Kuinka vaikeaa on puhua samasta

30.11. Petra Minn Ehkä puhumme samasta näyttelyssä yksilöä kunnioitetaan kyllä, mutta samalla etsitään yhtäläisyyksiä, yhteisiä puheenaiheita ja käsitteitä. Kiasmassa esillä oleva näyttely Dias & Riedweg:

Dias&Riedweg – kohtaamisia

30.11. Niko Haukkala Taiteilijapari Dias&Riedwegin näyttely Kiasmassa haastaa tarkastelijan pohtimaan itseään maailmassa elävänä olentona. Näyttelyn teosten aiheiden punaisena lankana on yksilö ja yksilönä maailmassa olemisen

Versacen lumoissa

25.11.2004 Kati Laakso Muoti kuuluu kiinteänä osana designin yhä kasvavaan merkitykseen ja sen arvostus on vihdoin myös meillä Suomessa nousussa. Gianni Versacen näyttely Helsingin Designmuseossa

Lasi maitoa ja uusin Akkari – Vesa-Pekka Rannikko/Fiktio

24.11.2004 Terhi Varonen Rannikon värikylläisten teosten ote on sarjakuvahahmojen lailla karikatyyristävä ja hauska. Vesa- Pekka Rannikon veistokset näyttävät joltakin muulta kuin ovat. Ne on valmistettu

Irti täti-tyylistä – Gianni Versace ja unelma naisesta

24.11.2004 Aila Ahla Gianni Versace osaa totetuttaa jokaisen tätityylistä poikkeavan, hienostuneen ja älykkään naisen toiveen näyttää joskus edes hiukan ”katutytöltä” . Gianni Versacen (1946-1997) näyttely

Mitä jos saisit valita uudestaan?

24.11.2004 Jenni Peisa Helppojen ratkaisujen tavoitteleminen nousee Tahraton mieli-elokuvan keskeiseksi teemaksi. Voiko vippaskonstin avulla saavuttaa jotakin, minkä eteen pitää työskennellä? Vuonna 2004 valmistunut Tahraton mieli

Fantasia, ihme ja leikki Näkemisen virrassa

17.11. 2004 Virve Miettinen Kuva ei ole kuva, vaan portti; suhde toiseen ihmiseen ja toiseuteen kirjoittaa Virve Miettinen tarkastellen alla Maaria Wirkkalan, Inari Krohnin ja

”Itämaisuus” on länsimaisuutta

17.11.2004 Olli Vallinheimo Uskonnollis-filosofisen lähestymistavan kautta Näkemsien virtaa- näyttelyssä voi kiinnostavasti pohdiskella, mikä on ”Kaukoidän” merkitys länsieurooppalaiselle taiteilijalle tai ihmiselle. Onko itämaisuus jo aikoja sitten